Within the GeoEra research project "3D Geomodeling for Europe” (3DGEO-EU, 2018-2021), a harmonized cross-border seismic velocity model for time-depth conversion was developed, covering main parts of the Danish, German, and northern Dutch North Sea. The model was created through collaboration between the Netherlands Organization for Applied Scientific Research (TNO, NL), the Geological Survey of Denmark and Greenland (GEUS, DK) and the Federal Institute for Geosciences and Natural Resources (BGR, GER). The transnational velocity model combines a V0-K layer-cake velocity model for Cenozoic and Mesozoic units with a Vint-DeltaT velocity model used for the Zechstein interval. In total, seven main stratigraphic layers were selected by the project partners to build the velocity model. As input data, velocity information gathered from 724 wells was used. For the Entenschnabel region covering the northwestern part of the German North Sea sector and adjacent areas in Denmark and the Netherlands, the original layer-cake velocity model compiled in Petrel (Doornenbal et al., 2021) was converted into two seismic velocity volumes with average velocities using Paradigm SeisEarth (Thöle et al., 2021). One volume was computed with salt structures modeled as vertical shapes, consistent with the original Petrel model, while the other was modeled without salt structures down to the base of the Triassic to correct for velocity pull-down effects beneath salt dome overhangs. For details on the creation of the transnational velocity model and the seismic velocity volumes, the reader is referred to Doornenbal et al. (2021), Thöle et al. (2021) and Bense et al. (2022). Doornenbal, H., den Dulk, M., Thöle, H., Jähne-Klingberg, F., Britze, P. & Jakobsen, F. (2021): Deliverable 3.7 – A harmonized cross-border velocity model. GEOERA 3DGEO-EU; 3D Geomodeling for Europe; project number GeoE.171.005, Report. Thöle, H., Jähne-Klingberg, F., Doornenbal, H., den Dulk, M., Britze, P. & Jakobsen F. (2021): Deliverable 3.8 – Harmonized depth models and structural framework of the NL-GER-DK North Sea. GEOERA 3DGEO-EU; 3D Geomodeling for Europe; project number GeoE.171.005, Report. Bense, F., Deutschmann, A., Dzieran, L., Hese, F., Höding, T., Jahnke, C., Lademann, K., Liebsch-Dörschner, T., Müller, C.O., Obst, K., Offermann, P., Schilling, M., Wächter, J. (2022): Potenziale des unterirdischen Speicher- und Wirtschaftsraumes im Norddeutschen Becken (TUNB) - Phase 2: Parametrisierung. Abschlussbericht. Bundesanstalt für Geowissenschaften und Rohstoffe (BGR), p. 193. Im Rahmen des GeoEra-Forschungsprojekts „3D Geomodeling for Europe“ (3DGEO-EU, 2018–2021) wurde ein harmonisiertes, grenzüberschreitendes seismisches Geschwindigkeitsmodell zur Zeit-Tiefen-Umwandlung entwickelt, welches große Teile der dänischen, deutschen und nördlichen niederländischen Nordsee abdeckt. Die Entwicklung erfolgte in Zusammenarbeit zwischen der Netherlands Organization for Applied Scientific Research (TNO, NL), dem Geological Survey of Denmark and Greenland (GEUS, DK) und der Bundesanstalt für Geowissenschaften und Rohstoffe (BGR, GER). Das transnationale Geschwindigkeitsmodell kombiniert ein V0-K Layer-Cake Modell für die känozoischen und mesozoischen Einheiten mit einem Vint-DeltaT-Modell, das für das Zechstein-Intervall verwendet wurde. Insgesamt wurden sieben stratigraphische Intervalle definiert, um das Modell zu erstellen. Als Datengrundlage dienten Geschwindigkeitsinformationen aus 724 Bohrungen. Für die Entenschnabel-Region, die den nordwestlichen Teil des deutschen Nordsee-Sektors sowie angrenzende Gebiete in Dänemark und den Niederlanden abdeckt, wurde das ursprüngliche Layer-Cake Modell aus Schlumberger Petrel (Doornenbal et al., 2021) in zwei seismische Volumenmodelle (Seismic Velocity Volume) überführt, die die Geschwindigkeitsparameter in Form von Durchschnittsgeschwindigkeiten enthalten. Diese Umwandlung erfolgte mithilfe der Software Paradigm SeisEarth (Thöle et al., 2021). Das erste Volumen wurde mit Salzstrukturen modelliert, die als vertikale Formen dargestellt wurden, entsprechend dem ursprünglichen Petrel-Modell. Das zweite Volumen wurde hingegen ohne Salzstrukturen bis zur Basis der Trias erstellt, um Verzerrungen unterhalb von Salzstock-Überhängen zu korrigieren. Detaillierte Informationen zur Erstellung des transnationalen Geschwindigkeitsmodells und der seismischen Volumenmodelle sind in Doornenbal et al. (2021), Thöle et al. (2021) und Bense et al. (2022) zu finden. Doornenbal, H., den Dulk, M., Thöle, H., Jähne-Klingberg, F., Britze, P. & Jakobsen, F. (2021): Deliverable 3.7 – A harmonized cross-border velocity model. GEOERA 3DGEO-EU; 3D Geomodeling for Europe; project number GeoE.171.005, Report. Thöle, H., Jähne-Klingberg, F., Doornenbal, H., den Dulk, M., Britze, P. & Jakobsen F. (2021): Deliverable 3.8 – Harmonized depth models and structural framework of the NL-GER-DK North Sea. GEOERA 3DGEO-EU; 3D Geomodeling for Europe; project number GeoE.171.005, Report. Bense, F., Deutschmann, A., Dzieran, L., Hese, F., Höding, T., Jahnke, C., Lademann, K., Liebsch-Dörschner, T., Müller, C.O., Obst, K., Offermann, P., Schilling, M., Wächter, J. (2022): Potenziale des unterirdischen Speicher- und Wirtschaftsraumes im Norddeutschen Becken (TUNB) - Phase 2: Parametrisierung. Abschlussbericht. Bundesanstalt für Geowissenschaften und Rohstoffe (BGR), p. 193.